• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Новини
  • Година неформальної обстановки в клубі Камертон

Година неформальної обстановки в клубі Камертон

2015-11-17

/Files/images.jpeg

Навчання, дисципліна та розпорядок - це звичайно добре і потрібно для роботи педагога з колективом дітей. Але іноді просто необхідно призупинитися і озирнутися. Так би мовити, зупинити ритм божевільних днів і просто поговорити.

Бесіда, як вид педагогічного впливу дуже відома і використовувана форма роботи з дітьми. Але є такий вид бесіди, при якій не треба дотримуватися особливих суворих правил проведення та поведінки. Це година неформальної бесіди з дітьми, які відвідують клуб. Що б отримати повагу і довіру дітей, потрібно стати подібним до них, але трішечки "вище", розумніше і досвідченіше, при цьому залишатися розуміючою i терплячою лдиною.

Робота з колективом складна і часом нервова. Але як зробити так що б ця робота перетворилася в задоволення? Сенс неформальних бесід зводиться до простоi розмови під час якоi можна скорегувати й навіть сформувати дитячу поведінку до колективі і з педагогом. Якщо, приміром, дитина неспокійна нервова "шабушна або навпаки замкнута і нехоче спілкування неформальна бесіда може допомогти йому звикнути до колективу.

Для побудови неформальної бесіди потрібно вибрати напрямок обговорення. Це можуть бути розмова про різнi дитячi інтереси або про часті проблеми в школі. Ця тема повинна охоплювати інтереси кожного. Під час бесіди педагог виступає в ролі арбітра і керуючого процесом. Діти не повинні підозрювати і заздалегідь запланованої мети бесіди. Бесіда повинна органічно вписуватися в настрій і поведінку дітей.

Необхідно виділити кілька базових вправ, які полегшать початок і процес бесіди.

1. На початку роботи використовується ритуал "Привітання" в якому всі учасники по колу вітаються один з одним і розповідають про найприємнішу подію минулого тижня.

2. Вправа "Ім'я - якість" учасники по колу називають своє ім'я і якість, яка допомагає їм налагоджувати стосунки в класі. Знання імен може бути закріплено вправою "Сніжний ком" коли перший учасник називає своє ім'я, наступний учасник - ім'я першого і своє, третій учасник - ім'я першого, другого, своє і т. д. до останнього учасника. Це дозволяє сформувати і закріпити норму спілкування в групі - тільки по іменах, так як у шкільному підлітковому колективі для звернення часто використовуються прізвища та призвиська.

3. Вправа "Оголошення в газету" Учням дають аркуші паперу і дається завдання - написати оголошення в газету, в рубрику "Шукаю друга". Робота не підписується. Потім оголошення здаються ведучому, який просить учасників звільнити місця і на сидіннях розкладає оголошення. Учні повинні пройти по колу, прочитати всі оголошення і поставити хрестики на тих трьох оголошеннях, які сподобалися найбільше. Після чого зачитуються і аналізуються тільки ті оголошення, які набрали найбільшу кількість хрестиків. Це дозволяє виділити неконструктивні вимоги до партнерів по спілкуванню, скоротити їх кількість.

4. Вправа "Відкрите питання» • відкриті питання - направляють бесіду в задане русло. Відкриті питання підштовхують людину до розгорнутих відповідей, тому знижують ризик почути однозначне "ні"; вони дозволяють отримувати у відповідь тільки необхідну інформацію, але не повідомляти підсумкове рішення. У цьому випадку відповідь "так" або "ні" прозвучить тільки в самому кінці бесіди, і він опиниться уже передбачуваним і очікуваним. Відповідно, від закритого питання можна чекати тільки чіткої згоди або відмови. (ТАК, НІ)

• Приклад № 1: відкрите питання: Як ви вчитеся? відповідь: добре. закрите питання: Ви добре вчитеся? відповідь: Так. відкрите питання: Які предмети Вам подобаються? Відповідь: іноземний та література. закрите питання: Чи любите іноземний і література? відповідь клієнта: Так. • Як ти любиш проводити час? Які якості цінуєш в людях? І т.д.

5. "Я очима інших" Один з учасників групи виходить за двері, а група загадує когось із членів групи. Завдання "ведучого" визначити, кого загадали. Для цього можна запитати групу про те, з чим асоціюється "задумана " людина (колір, дерево, музика, тварина, їжа, меблі і т. Д.). В кінці заняття обговорюється важливість довіри для спілкування в класі, відзначаються ті "відкриття" які дiти зробили при виконанні вправ.

Можна ще довго наводити приклади вправ. Але більший успіх неформальної бесіди і її наступних результатів лежить на педагогу. На його вмінні як людину зрозуміти і підтримати дитину і колектив, сформувати правильні елементи поведінки і сприйняття норм.

Педагог-організатор

клубу "Камертон"

Шурнда Н.А.

Кiлькiсть переглядiв: 324

Коментарi