• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Новини
  • Націонал-патріотичне виховання в клубі "Клуб ім. Ю.О. Гагаріна"

Націонал-патріотичне виховання в клубі "Клуб ім. Ю.О. Гагаріна"

2015-03-23

/Files/images/24.08.2011 021.jpg

Становлення української державності, побудова громадянського суспільства, інтеграція України у світовий та європейський співтовариство передбачають орієнтацію на Людину, її духовну культуру і визначають основні напрямки виховної роботи з молоддю та модернізації навчально-виховного процесу.

Закон України "Про позашкільну освіту", Державна національна програма "Освіта", програма "Діти України", Концепція ООН про права дитини дають можливість реалізації Концепції українського національного виховання.

Ідеалом виховання виступає різнобічно та гармонійно розвинений національний свідомий, високоосвічений, життєво компетентний громадянин, здатний до саморозвитку та самовдосконалення.

В основу системи національно-патріотичного виховання покладено ідею розвитку української державності як консолідуючий чинник розвитку суспільства й нації в цілому.

Форми й методи виховання базуються на українських народних традиціях, кращих надбаннях національної та світової педагогіки й психології.

Національно-патріотичне виховання формується на прикладах історії становлення української державності, українського козацтва, героїки визвольного руху, освіти, науки, культури і спорту.

Основними виховними завданнями націонал-патріотичного виховання постають:

- Забезпечення сприятливих умов для самореалізації особистості;

- Виховання правової культури, поваги до Конституції України, державної символіки - герба, прапора, гімну України та історичних святинь;

- Успадкування духовних і культурних цінностей українського народу;

- Формування мовної культури, оволодіння і вживання української мови як духовного коду нації;

- Формування духовних цінностей українського патріота: почуття патріотизму, національної свідомості, любові до українського народу, його історії, української держави, рідної землі, родини, гордості за минуле і сьогодення на прикладах героїчної історії українського народу;

- Забезпечення духовної єдності поколінь, виховання поваги до батьків, людей похилого віку, турбота про молодших та людей з особливими потребами;

- Підтримання кращих рис української нації - працелюбності, прагнення до свободи, любові до природи і мистецтва, поваги до батьків і родини;

- Сприяння розвитку фізичного, психічного і духовного здоров'я, задоволення естетичних та культурних потреб особистості тощо.

Значну вагу національно-патріотичному вихованню приділяють і в клубі "Клуб ім. Ю.О. Гагаріна". В плані роботи клубу постійно передбачені заходи, що спрямовані на виховання національно свідомості та патріотичної особистості вихованців. До них належать:

  • Виховна бесіда до Дня Конституції України;
  • Пізнавально-розважальний захід "Юні козачата";
  • Виховний захід присвячений 200-річчю від дня народження Т.Г.Шевченко;
  • Пізнавально - розважальне шоу "Я люблю Україну" до Дня Соборності України;
  • Виховний захід до Дня Соборності України "Україна - мій рідний дім";
  • Святково-ігровий захід "Щедрий вечір, добрий вечір";
  • Спортивно-розважальний захід "Вчимо дітей бути здоровими";
  • Виховний захід до Дня Перемоги "Ніхто не забутий, ніщо не забуте";
  • Майстер-клас з розпису писанки (знайомство з народними традиціями);
  • Квест до Дня міста "Чернігів стародавній";
  • До Дня українського козацтва квест "Козацькі забави";
  • Гра-конкурс "Тікай, кутя, із покуття, а узвар – на базар";
  • Розважальний захід до Дня Європи "Великий Європейський квест".

Безперечно, всі ці заходи формують у дітей такі почуття, як патріотизм та любов до Батьківщини. Одночасно вони спрямовані на формування національної ідентичності, ознайомлення з традиціями, побутом, історією власного народу. Проведення таких заходів є вкладом у майбутнє держави, адже виховуючи патріотів, ми можемо бути впевненими, що ставши дорослими, вони стануть свідомими громадянами держави Україна.

В червні 2011 року був організований один з успішних проектів клубу з націонал-патріотичного напрямку виховання, а саме група денного перебування "Мій клуб. Моє місто. Моя країна". Організатор заходу стала Чернігівська міська молодіжна громадська організація «Молодіжний центр АРТ», відділ у справах сім`ї та молоді та клуби за місцем прожиння - "Клуб ім. Ю.О.Гагаріна" та "Інтелект".

Групу денного перебування відвідали 30 вихованців молодшого та середнього шкільного віку. Робота групи проходила з 10.00 до 17.00 впродовж 5 днів. Для організації роботи групи денного перебування була розроблена окрема програма заходів.

Основними завданнями групи було сприяти: формуванню у дітей патріотичної свідомості та самоідентифікації як громадян України, оволодінню дітьми новими знаннями про культуру, побут, історію українського народу та формуванню прагнення до соціально-корисної діяльності й розуміння необхідності її здійснення на користь суспільства і держави.

Головною ідеєю програми групи було усвідомлення дітьми своєї належності до нації через систему «Я вихованець клубу – я мешканець Чернігова – я громадянин України – я українець».

Для проведення програми групи педагоги-організатори клубів використовували різноманітні форми, а саме: урочисті лінійки відкриття та закриття, творча справа «Мій клуб», квест «Люби і знай Чернігів», майстер-класи з декоративно-прикладного мистецтва (лялька мотанка, витинанка, паперова пластика), вікторина «Що я знаю про країну?», ігротека «Веселий дивограй» (комплекс українських народних ігор), спортивно-розважальна програма «Український ярмарок», пізнавально-розважальна програма «Як у нас на Україні!» та багато іншого.

Також вихованці змогли відвідати екскурсію до зоопарку в місті Мена, Чернігівської обл. Діти на власні очі побачили ведмедів, павичів, верблюда, кенгуру, левів, рись, бізона, коней, лебедів, мавп та багатьох інших тварин.

Успішність проведення групи можна визначити за такими її результатами:

- Група проводилася під час літніх канікул, що дало змогу організувати змістовне дозвілля дітей та максимально зайняти корисною справою їх вільний час;

- Програма групи денного перебування в своїй основі мала новий підхід до проблеми формування патріотичної свідомості та національної ідентифікації дітей через застосування сучасних форм та засобів педагогічної науки;

- Група денного перебування дала можливість досягти поставленої мети програми, використовуючи цікаві для дітей форми організації дозвілля;

- Відтермінованість результатів проведеного комплексу заходів (якщо роглядати дію групи денного перебування як одного з етапів поступових та систематичних процесів соціалізації та формування національно-патріотичної свідомості у дітей);

- Велика кількість позитивних відгуків про роботу групи як від вихованців, так і від батьків.

Безперечно, такий унікальний досвід потребує продовження та поширення в клубах за місцем проживання. Для цього необхідні ресурси - організаційні, педагогічні, матеріальні.

Говорячи про націонал-патріотичне виховання в клубі за місцем проживання можна з впевненістю стверджувати, що всі ці заходи формують у дітей такі почуття, як патріотизм та любов до Батьківщини. Одночасно вони спрямовані на формування національної ідентичності, ознайомлення з традиціями, побутом, історією власного народу. Проведення таких заходів є вкладом у майбутнє держави, адже виховуючи патріотів, ми можемо бути впевненими, що ставши дорослими, вони стануть свідомими громадянами держави Україна.

Педагог-організатор Пашкур В.М.

Кiлькiсть переглядiв: 219

Коментарi