• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Новини
  • Інформаційні технолоргії в роботі педагога-організатора

Інформаційні технолоргії в роботі педагога-організатора

2015-03-11

/Files/images/QQikpwpNduY.jpg

Використання сучасних інформаційних технологій в роботі педагога-організатора позашкільних навчальних закладів з досвіду роботи відділу соціально-профілактичної роботи

Система позашкільного виховання покликана забезпечити кожній дитині можливість у вільний час всебічно розвинути власні творчі здібності. Сучасний педагог-організатор основну увагу в своїй діяльності має приділяти особистості вихованця, допомагати і підтримувати у його саморозвитку, самовихованні. У своїй діяльності педагог-організатор весь час працює над створенням сприятливих умов для розвитку творчого потенціалу кожного вихованця та його самореалізації.

За останні роки відбулося докорінна зміна ролі і місця персональних комп'ютерів та інформаційних технологій в житті суспільства. Людина, вміло, ефективно володіє технологіями та інформацією, має інший, новий стиль мислення, принципово інакше підходить до оцінки виникаючих проблем, до організації своєї діяльності. Як показує практика, без нових інформаційних технологій вже неможливо уявити сучасну систему виховання. І тому сьогодні, як ніколи раніше, важливий перехід на якісно новий рівень у підходах до використання комп'ютерної техніки та інформаційних технологій у всіх напрямках виховної роботи.

На сучасному етапі розвитку інформаційного суспільства мультимедійні технології є не просто необхідними, але й звичними засобами. Оволодіння підростаючим поколінням навичками вільного користування засобами мультимедіа в побуті, починаючи ще з раннього дитинства, стає дедалі звичним. Спостереження за сучасними дітьми доводять, що учні початкової школи інтуїтивно розуміють правила користування мультимедійними технологіями для реалізації власних цілей.

Підґрунтям впровадження мультимедійних технологій до освітнього простору є властивість мультимедіа – гармонійне інтегрування різних видів інформації.

Важливу роль відіграє використання сучасних інформаційних та мультимедійних засобів у роботі педагога-організатора саме в позашкільних навчальних закладах.

Позашкільна виховна робота базується на ряді принципів. Серед яких, по-перше, це добровільний характер участі в ній. Він сприяє тому, що учні можуть обирати профіль занять за інтересами. Педагоги за таких умов повинні ретельно продумувати зміст занять, використовуючи нові, ще не відомі учням факти, форми і методи, які б посилювали їх інтерес. У позашкільній діяльності слід ураховувати бажання дітей, їх пропозиції, щоб кожен із них виконував цікаву для себе роботу. Наступне – це розвиток винахідливості, дитячої технічної та художньої творчості. Ще одним принципом є використання ігрових форм, цікавість, емоційність. Реалізація цих принципів потребує широкого використання пізнавальних ігор, роботи з комп'ютерами, демонстрування цікавих дослідів та інше, а значить і широкого впровадження в роботу педагога організатора сучасних інформаційних технологій.

Педагогу-організатору позашкільного навчального закладу необхідно постійно шукати нові підходи до планування, організації виховного процесу, створення сприятливих психологічних умов для плідної роботи, оновлення методичного арсеналу для максимальної реалізації вподобань, розвитку здібностей дітей і підлітків у вільний від навчання час, самоутвердження їх як особистостей.

У позашкільних закладах діти мають змогу переживати більше позитивних емоцій, вчаться повноцінного партнерства, шукають і знаходять себе.

Позашкільні навчально-виховні заклади — заклади освіти, які дають змогу дітям виявляти свої творчі здібності, одержувати додаткову освіту, підвищувати можливості у професійному становленні та забезпечують соціальний захист. Вони покликані не тільки сприяти проведенню дітьми вільного часу, а й створювати умови для додаткової освіти, виховання творчої, гармонійної, інтелектуально розвинутої особистості, професійного самовизначення, виявлення і подальшого розвитку нахилів, здібностей дітей. Позашкільні навчально-виховні заклади - широкодоступні заклади освіти, які дають дітям та юнацтву додаткову освіту, спрямовану на здобуття знань, умінь і навичок за інтересами, забезпечують потреби особистості у творчій самореалізації та організації змістовного дозвілля. Найхарактернішими особливостями цієї сфери є невимушене, неформальне спілкування і самовираження, вільний вибір форм і засобів діяльності, використання їх на свій розсуд, керуючись внутрішніми мотивами.

Крім того, сама організація дітей, їхньої діяльності у позашкільному закладі досить різноманітна. Уся позашкільна виховна робота спрямована на розвиток творчої особистості, її ініціативи з урахуванням потреб і здібностей. Внаслідок саме такої організації діяльності дітей у позашкільних закладах виникає можливість зацікавити їх творчістю, спонукати їхнє прагнення щодо набуття необхідних прийомів та засобів, які визначають нестандартність, оригінальність.

У своїй роботі педагога-організатора відділу соціально-профілактичної роботи я намагаюсь використовувати різні форми роботи з дітьми, впроваджувати нові, незвичні для дітей. Одним із прикладів такої роботи є зйомки міні-фільмів та відеороликів різної тематики, жанрів.

Ідея зйомки першого фільму виникла при підготовці святкування у відділі Всесвітнього дня телебачення, який відзначається 21 листопада. Спочатку бажаючих зніматись серед дітей виявилось не дужа багато, діти з осторогою ставилися до пропозиції взяти участь у фільмі, як актори. Для них це був новий досвід. Серед причин відмови була сором’язливість, боязнь камери, невпевненість у своїх здібностях до акторської гри та інші. Крім того свою роль зіграла і думка однолітків - кожен відмовлявся, бо відмовилися і його друзі. Мало хто з дітей міг проявити ініціативу та самостійність, не побоятися осуду однолітків, проявити свої лідерські та творчі якості. Але знайшлись і охочі, ті, кого ідея створення власного фільму зацікавила. Разом з дітьми, які вирішили спробувати себе у такій роботі, було написано сюжет до фільму, який в ході зйомок ще неодноразово змінювався. Всі учасники знімального процесу могли вносити нові ідеї, свої корективи до сюжету. Це було попурі з різних казок, творів, відомих фільмів тощо. У фільмі діти вирішили поєднати різні стилі зйомки, жанри. Знімальний процес дав змогу проявити всі творчі здібності його учасників. Можливість самим вносити корективи у сценарій, бути режисерами і постановниками сцен сприяла високому ступеню включення вихованців відділу до процесу зйомок, відповідальності за свою роботу перед колективом, переживання за результат. Зйомки відбувалися як в приміщенні, так і на вулиці. Акторами, крім вихованців, були і працівники відділу, які на рівні з дітьми брали участь у всіх процесах. Своїм прикладом педагогічному колективу відділу вдалося успішно залучити вихованців до зйомок фільму, зацікавити їх. Після монтажу відзнятого матеріалу, ми отримали десятихвилинний фільм. Актори у цьому відео не розмовляли, їх дії супроводжувались субтитрами, різними звуковими ефектами та музичним супроводом. Фільм було переглянуто на святі до Дня телебачення на великому екрані за допомогою мультимедійного проектору.

Після показу фільму кількість вихованців, що виявила бажання взяти участь у наступних зйомках значно збільшилася. Адже діти побачили процес і результат зйомок, позитивну реакцію на процес своїх товаришів, що взяли участь у першому фільмі. Вихованці побачили приклад інших дітей і набули впевненості у собі та своїх силах. Показ цього фільму дав змогу всім вихованцям побачити, що проявивши ініціативу, показавши свої здібності у спільній колективній справі, можна отримати результат - моральне задоволення від процесу, оцінку своїх здібностей від педагогів та оточуючих.

Тож одразу надійшла пропозиція зняти ще один фільм. Бажаючих приймати участь у зйомках цього разу було набагато більше. Тому і сам процес вирішили зробити більш масштабнішим. За основу сюжету було взято повість Миколи Гоголя «Вечори на хуторі біля Диканьки». Щоб створити сценарій до фільму вихованцям необхідно було ознайомитися з класичним твором, проаналізувати та адаптувати його до зйомок, дослідити та вивчити деякі українські традиції, український побут та народний костюм. Спочатку на великому екрані за допомогою мультимедійного проектору діти переглянули однойменний мюзикл, що був знятий на телебаченні. Після перегляду, вони мали змогу обсудити ролі, сцени у фільмі, гру акторів, декорації тощо. Приміщення відділу перетворилось на справжній знімальний майданчик. Разом з дітьми були виготовлені декорації до різних сцен, зібрані костюми героїв.

Почався знімальний процес. Звісно, не всі сцени були відзняті з першого дублю. Проте і це відео було у подальшому використано для того, щоб показати, що ж відбувалось за кадром. Цього разу актори у фільмі говорили. Їх слова доповнювались музичним супроводом, що був взятий із однойменного мюзиклу. Результатом творчого процесу став тридцятихвилинний костюмований фільм «Вечори на хуторі біля Диканьки». Переглянути фільм на великому екрані всі вихованці відділу, батьки та інші гості мали змогу під час розважальної програми до Різдвяних свят. А також за допомогою мережі інтернет. Розміщення відео у соціальних мережах та на інших інтернет-сайтах зробило з наших акторів-аматорів справжніх зірок.

Процес підготовки до зйомок, самі зйомки дали змогу вихованцям відчути себе у різних ролях: костюмерів, декораторів, сценаристів, режисерів і, звісно, акторів. Така форма роботи надала можливість розкрити творчий потенціал вихованців, підвищити їх впевненість у своїх можливостях. Крім того діти отримали навички роботи з різними технічними пристроями, познайомились з програмами відеомонтажу тощо.

Така форма роботи виявилася досить ефективною, вмотивувала вихованців до колективної творчості та вияву власних здібностей. Але найголовніше, що процес зйомок фільму отримав схвалення у самих вихованців. Він викликав справжній інтерес, що стало запорукою успіху такої форми роботи у подальшому.

Ці два фільми дали початок створенню ряду інших відеороликів, до участі у яких залучаються все нові і нові вихованці. Ці ролики мають різну тематику, різну спрямованість. Діти знайомляться з різними стилями зйомки такими як, наприклад, лялькова мультиплікація або stop-motion. Лялькова мультиплікація - метод об'ємної мультиплікації. Stop-motion, це техніка руху об'єктів в кадрі, коли кожна зміна руху фіксується на фото. Для імітації анімації об'єкта зняті фотографії об'єднують в відеоряд. Тобто сцена фотографується покадрово, після кожного кадру в сцену вносяться мінімальні зміни (наприклад, змінюється поза рука). При відтворенні отриманої послідовності кадрів виникає ілюзія руху об'єктів. Така зйомка дає можливість створювати різні ефекти, наприклад, актори літаю, зникають, міняється раптово одяг тощо.

Так, наприклад, для створення трихвилинного ролику «Ким я хочу стати», акторкою в якому виступила 8-річна вихованиця відділу, було відзнято більше 2000 фотографій-кадрів.

Крім того виникла ідея створення свого каналу новин ВСПР-TV. На даному етапі він діє не постійно, сюжети знімаються ситуаційно, до певних заходів. Проте у перспективі є бажання робити випуски новин регулярно.

Проаналізувавши досвід з використання даної форми роботи, можу сказати, що зйомка фільму є багатоетапним процесом, що включає в себе:

- виокремлення ідеї фільму;

- написання сценарію;

- підбір акторів;

- репетиційний процес;

- виготовлення декорацій, костюмів, інвентарю;

- зйомка відео;

- підбір ефектів та музики;

- монтаж фільму;

- показ готового відео (демонстрація результату роботи).

Саме велика кількість етапів та різних видів діяльності, що включає в себе процес зйомки фільму, обумовлює широкий перелік виховних завдань, що можна вирішити за допомогою цієї форми роботи:

1. Розвиток творчих здібностей вихованців, їх фантазії, художньої, акторської майстерності; розвиток комунікативних вмінь.

2. Виховання почуття краси, дисциплінованості, відповідальності за спільну справу, високих моральних якостей.

3. Оволодіння навичками створення художнього твору, відеозйомки, монтажу, виготовлення костюмів та декорацій, навичками висловлення власної думки, самостійного вирішення власних проблем.

Важливою особливістю процесу зйомки фільму є його протяжність у часі. Від моменту початку зйомок до їх завершення може пройти від кількох днів до 2-3 місяців. За цей час педагог має можливість залучити всіх вихованців до творчого процесу, розвиваючи їх різноманітні здібності та таланти. Кожен вихованець, не зважаючи на характер його провідних інтересів та вік, може знайти собі роль у процесі зйомок: як сценарист, актор, асистент, костюмер, декоратор, режисер тощо. Процес зйомок згуртовує дитячий колектив, дає можливість розвити лідерські якості дітей, створює атмосферу взаємної довіри та відповідальності за процес. Результатом процесу зйомок є готовий фільм, який можна переглядати на масових заходах, поширювати серед вихованців та в мережі Інтернет, презентувати як досвід успішної форми виховної роботи тощо.

Отже, в умовах сучасного науково-технічного розвитку виховний процес поступово набуває нових напрямків, іде пошук актуальних, досконаліших засобів і методів виховання. Педагог-організатор повинен рости і рухатися вперед разом зі своїми вихованцями, йти в ногу з часом. А час вимагає знань та вмінь використовувати інформаційно-комунікаційні технології у своїй роботі. Сучасну дитину не можливо виховати без використання у навчанні та вихованні новітніх комп'ютерних технологій.

Досвід використання інформаційних та мультимедійних технологій в роботі педагога-організатора відділу соціально-профілактичної роботи Центру роботи з дітьми та молоддю за місцем проживання свідчить про те, що це дає можливість використовувати нові нестандартні форми роботи, такі як, наприклад, зйомки та показ власних фільмів. Дитячий інтерес до організованої діяльності є доказом актуальності та ефективності обраної форми роботи.

Успіх використання такої форми виховної роботи базується на інтересі дітей до процесу та результату зйомок, їх самостійності та повному залученні до всіх етапів, можливості проявити свої творчі здібності, а також відчувати себе частиною дитячого колективу.

Проаналізувавши проведену роботу, можна зробити висновок, що використання мультимедійної технології в роботі педагога-організатора в позашкільних навчальних закладах робить свій внесок у вдосконалення виховання всебічно розвиненої творчої особистості дитини. Такі технології в даному випадку виступають потужним засобом, що робить проведену роботу більш ефективною в плані виховання, цікавою і привабливою для дітей.

Кiлькiсть переглядiв: 406

Коментарi

  • KennVolatoow

    2017-06-24 16:56:28

    Celexa Online Pharmacy [url=http://buy-priligy.priliorder.com]Buy Priligy[/url] Order Propecia Online Australia Buy Tamoxifen Citrate No Prescription [url=http://order-kamagra-in-usa.kamagpills.com]Order Kamagra In Usa[/url] Precio Cialis En Espana Cipro And Keflex [url=http://viagra.ccrpdc.com/how-to-get-viagra.php]How To Get Viagra[/url] Cialis Buy Online Cheap Fluoxitine Without A Prescription [url=http://levitra-online.buylevi.com]Levitra Online[/url] Amoxicillin And Dosing Best Way To By Viagra [url=http://best-viagra-online...

  • Davscupe

    2017-05-12 01:52:29

    Cialis E Cocaina Fa Male Buy Online Test For Amh Want To Buy Zentel [url=http://byuvaigranonile.com]viagra[/url] Zithromax Is It Penicillin Lidocaine...